Podpis Elektroniczny
Oferujemy możliwość utworzenia osobistego podpisu elektronicznego, który jest coraz częściej wykorzystywany w kontaktach z urzędami, partnerami handlowymi lub jako weryfikacja autentyczności poczty elektronicznej lub dokumentów.
Kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoznaczny z podpisem odręcznym i umożliwia podpisywanie dokumentów w postaci elektronicznej. Podpis ten identyfikuje nadawcę i niezaprzeczalnie potwierdza jego tożsamość. Dokument w ten sposób podpisany nabiera automatycznie mocy prawnej.
Obecne zastosowanie certyfikatów kwalifikowanych (podpisu elektronicznego) to:
- podpisywanie elektronicznych deklaracji płatników składek ZUS (od wersji 7.0 programu PŁATNIK)
- podpisywanie i składanie wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego
- podpisywanie i wysyłanie raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej
- podpisywanie i wysyłanie deklaracji podatkowych do urzędów skarbowych
- podpisywanie faktur elektronicznych
- wymiana informacji z urzędami administracji publicznej
- podpisywanie dokumentacji medycznej w celu archiwizacji
- składanie dyspozycji, przelewów, zmian w bankowości elektronicznej (Nordea Bank Polska i BPH)
- podpisywanie umów i dokumentów w codziennej działalności gospodarczej
Zastosowanie certyfikatu komercyjnego (podpisu elektronicznego niekwalifikowanego) obejmuje m.in.:
- szyfrowanie poczty elektronicznej
- szyfrowanie plików
- podpisywanie danych, w tym poczty elektronicznej (jednak z mniejszą mocą prawną niż w przypadku certyfikatu kwalifikowanego)
Szyfrując dokumenty elektroniczne załączone do poczty elektronicznej, w tym również dokumenty podpisane podpisem kwalifikowanym, mamy pewność, że nikt poza adresatem przesyłki nie będzie mógł ich rozszyfrować i przeczytać.